torsdag 4 april 2013

Puts väck!

Vid fyratiden kommer ett mail från gruppen, som tillkännager att Administratören changed the privacy of the Group [Kontroversiell humor] Alla tjejer är horor from Closed to Secret.
 
OK, så nu är det en hemlig grupp. Eftersom jag är medlem har jag ändå tillgång till den via min Facebook-sida. Några ögonblick senare när jag klickar runt på gruppen så försvinner den bara.
 
Så antingen är den stängd, eller så upptäckte någon att jag är kritisk och kastade ut mig.
 
Allt det här ger upphov till så många frågor. Ändrade administratören själv till hemlig grupp? På uppmaning av föräldern? Eller är detta Facebooks sätt att hantera kritiken. I stället för att ta ställning ber de gruppen att vara lite hemligare när de frossar i kränkningar av olika slag?
 
Och vad menas med Kontroversiell humor? Hur många osmakliga grupper har Facebook gömt under den beteckningen?
 
Var det administratören själv som stängde sidan, eller var det Facebook? På vilka grunder?
 
Har någon svar på dessa frågor är jag idel öra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar