torsdag 4 april 2013

Dagen efter var gruppen stängd

I morse när jag kollade Facebook var gruppen ändrad till en sluten grupp. Kände mig aningen besviken, är det kört nu?

Slängde dock ändå iväg en förfrågan att gå med, och tänkte att jag får försöka fånga upp någon av de andra som kritiserade gruppen och se om de kan bjuda in mig. Jag väntade mig att bli nekad, så jag blev glatt överraskad när detta kom i mailen.



 




Sedan dess har jag suttit och tagit skärmdumpar av konversationerna och medlemmarna, för jag får en känsla av att gruppens dagar nu är räknade. Åtminstone kommer det sannolikt att försvinna fler och fler inlägg, nu när gruppen hamnat under lupp.
 
Administratören, vars förälder jag kontaktade, har redigerat en del saker redan nu. "Kvällens hora"-utnämningarna finns exempelvis inte kvar. Gruppbeskrivningen har ändrats, och några av de egna inläggen är lätt censurerade. Kanske det föräldern krävde skulle göras direkt i går kväll?
 
Attityden har dock inte ändrats överhuvudtaget. Det är samma aktivitet där idag, som tidigare.
 
NYHETER24 har uppmärksammat det faktum att Facebook, trots upprepade påtryckningar har vägrat ta bort gruppen. http://nyheter24.se/tagg/0
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar