tisdag 9 april 2013

ATÄH

Jag har inte släppt det här med Facebook-gruppen (Alla tjejer är horor, ATÄH) som motiverade mig att starta den här bloggen. För att slippa upprepa den där meningen kommer jag kalla gruppen för ATÄH i stället. Det är onödigt att öka på mängden idiotiska fraser som florerar på Internet.
 
Det kommer fler inlägg om ATÄH framöver. Jag vill bara klargöra att syftet med att diskutera gruppen INTE på något vis är att hänga ut de som var aktiva i ATÄH. Jag tror inte för ett ögonblick att de är ensamma om den här jargongen, och jag tror att det låter likadant på skolor och andra arbetsplatser i hela Sverige. Det är just det som är problemet. Och det är därför jag tar upp det.
 
Jag kommer med andra ord inte lägga ut namn och bild på gruppmedlemmarna, såvida de inte själva går in och kommenterar med sina namn. ATÄH-gruppen är ett exempel som tydligt visar att något är väldigt snett i vårt land. Eftersom jag har barn som precis gått in i skolan, är jag väldigt intresserad av att det blir oacceptabelt att behandla varandra på det här sättet. Förutom att det är omoget och hjärtlöst, så strider det emot FN:s Barnkonvention.
 
Första punkterna i Barnkonventionen


 
Detta kanske borde vara ett eget ämne i skolan? Det är uppenbart att många saknar kunskaper om empati, respekt och vad som är tillåtet och inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar