fredag 5 april 2013

Presentation av bloggen

Jag har länge varit intresserad av frågor om barn och ungdomars villkor, och är övertygad om att lösningen på de flesta problem vi har i samhället idag finns hos dem. Våld, missbruk och psykisk ohälsa är vardagsmat, och går hand i hand med sjukskrivningar och ekonomiska problem.

Genom att fortsätta att ignorera, förringa och prioritera ned barn- och ungdomsfrågor bäddar vi för en dyster framtid och ett samhälle befolkat av deprimerade, förtryckta och misshandlade människor. Vi hamnar i en nedåtgående spiral där människors maktlöshet och desperation präglar deras liv och handlingar. Om vi inte redan är där.

Jag har länge läst om och mått dåligt över problemen i tidningar, på bloggar och genom material  från  organisationer som Rädda Barnen, ECPAT, Unicef, BRIS osv; Och jag har känt och tänkt att NÅGON BORDE GÖRA NÅGOT! Slutligen rann bägaren över när jag stötte på Facebook-gruppen Alla tjejer är horor!. Jag vill aldrig någonsin att mina barn ska vara delaktiga i eller utsatta för något liknande, aldrig aldrig någonsin. Kränka folk på det mest hjärtlösa sätt, håna folk som är så förtvivlade att de skär sig själva, och kalla sin egen mor för hora. Allt detta framför ögonen på flera hundra passiva åskådare, och med Facebooks välsignelse...

NEJ NU JÄVLAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar