söndag 13 april 2014

Jag är den som är den!

Jag valde att inte vaccinera mina barn mot svininfluensan, för det kändes så väldigt hysteriskt alltihop. Fort, fort skulle alla ta sprutor för att förkorta en ev. influensa med några dagar. Dessutom blev många sjuka av vaccinet, och blev hemma ett par dagar direkt efter.
Kändes inte OK på något sätt.
Och idag är jag otroligt tacksam för att jag gick på mitt eget förnuft, i stället för att göra som myndigheterna sa och alla andra gjorde.
Hur arg och ledsen hade jag inte varit om någon av mina barn fått Narkolepsi?!
Då hade det gjort detsamma om jag fick 1000 ursäkter och miljoner i skadestånd. Det duger liksom inte när det redan är för sent.
Samma känner jag i frågan om trådlöst på förskolan: Jag bryr mig inte om jag uppfattas som en hysterisk, teknikfientlig gammal kärring. Jag vill ha bevis för att det INTE är skadligt INNAN mina barn exponeras för det.
Om jag inte kämpar nu, och de får ADHD eller depressioner pga strålningen så spelar det ingen roll att det inte fanns några bevis, och vi visste inte bättre -
För då är det för sent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar